NOUTĂȚI
WhatsApp Business Template Messages – Exemple și Cazuri de Utilizare
30.08.2022.
Utilizarea WhatsApp Business template messages este o modalitate excelentă de a îmbunătăți comunicarea dintre o companie și clienții săi.
În acest articol vom discuta ce sunt template-urile WhatsApp Business, cum să le creăm și care dintre acestea sunt cele mai eficiente.
Cuprinsul articolului:
- Ce este un mesaj template WhatsApp
- Formate de mesaje WhatsApp Business
- Exemple de mesaje template Whatsapp Business
- Cum să creezi un cont WhatsApp Business
- Cum să creezi un template WhatsApp
- Prețuri WhatsApp template messages
- Proiecte interesante care au folosit WhatsApp template messages
- Concluzie despre WhatsApp template messages
Ce este un mesaj template WhatsApp
Whatsapp template messages sunt un format de mesaj utilizate în comunicarea de business cu clienții. Cunoscute și sub denumirea de Highly Structured Messages sau HSM, acestea sunt utilizate în principal pentru trimiterea de notificări cu consimțământul utilizatorilor sau pentru trimiterea de mesaje clienților, precum actualizări de plată, informații de livrare, programări și multe altele.
De asemenea, este important să reții că acestea nu pot avea conținut promoțional. În esență, ele reprezintă un sistem automat de suport care interacționează cu clienții tăi eficient și în timp real.
Formate de mesaje WhatsApp Business
Există 2 formate principale de mesaj atunci când interacționăm cu utilizatorii: Message templates și Session messages (așa cum sunt denumite în limba engleză). Diferența dintre acestea constă în faptul că Message templates sunt predefinite și trebuie aprobate de WhatsApp, în timp ce Session messages încep în momentul în care utilizatorii inițiază primii conversația.
Session messages oferă utilizatorilor posibilitatea de a te contacta pe canalele preferate. De asemenea, este important de menționat faptul că, atunci când un utilizator începe să discute cu o companie, aceasta oferă imediat o serie de informații care nu sunt atât de ușor de obținut în majoritatea cazurilor.
În cele din urmă, ambele tipuri de mesaje facilitează obținerea informațiilor necesare utilizatorilor și companiilor.
Exemple de mesaje template Whatsapp Business
Message templates sunt folosite atunci când o companie se adresează unui client și inițiază o conversație. Acestea nu pot conține mesaje promoționale, dar pot conține diferite alerte sau notificări pe care le-am menționat deja mai sus. Message templates pot îmbunătăți serviciile de suport clienți datorită varietății de mesaje și servicii pe care o companie le poate oferi.
Actualizări de livrare
Informează-ți clienții despre comenzile în curs. Cu toții vrem să știm unde se află pachetul nostru, iar cu notificările privind starea expedierii, poți trimite actualizări în timp real.
Actualizări de cont
Să presupunem că un utilizator a făcut o cerere de schimbare a parolei pentru contul său pe un magazin online. Datorită actualizării contului, acesta va primi și o notificare cu privire la modificări. Acest tip de notificare le permite utilizatorilor să știe dacă au făcut personal o solicitare sau dacă altcineva încearcă să intre în contul lor.
Actualizarea programărilor
Clientul tău a făcut o programare la coafor? Folosind aceste actualizări, îi poți trimite o confirmare sau un reminder al programării.
Actualizări ale rezervărilor
Acesta este unul dintre cele mai bune template-uri pentru un business bine orientat către client. Poți utiliza template-urile de rezervare pentru a informa utilizatorii despre rezervările lor. De exemplu, un cuplu a făcut o rezervare la hotel și poate fi informat printr-un mesaj template când camera lor este gata.
Actualizări de plată
Utilizarea acestor actualizări poate fi extrem de benefică pentru afacerea ta. Clientul a făcut o achiziție de pe magazinul tău online? Utilizarea template-urilor de plată îi oferă o actualizare atunci când plata lui este recepționată.
Cum să creezi un cont WhatsApp Business
Conturile WhatsApp Business nu sunt disponibile direct prin aplicația mobilă WhatsApp. Mai întâi trebuie să aplici printr-un partener WhatsApp pentru a obține aprobarea contului. Alegerea unui partener WhatsApp este ideală atunci când cunoști nevoile și obiectivele companiei tale. În momentul în care un partener aprobă solicitarea ta, va trebui să configurezi profilul WhatsApp Business care este similar cu unul obișnuit, dar are informații suplimentare despre afacere, precum programul de lucru, site-ul web și adresa acesteia.
După ce ți-ai actualizat profilul, va trebui să activezi un număr de telefon business pentru comunicare. Când totul este gata, singurul lucru care rămâne este o permisiune de înscriere din partea utilizatorilor înainte de a trimite orice mesaj, deoarece aceasta este o cerință a politicilor WhatsApp Business.
Cum să creezi un template WhatsApp
Când ai terminat de creat profilul de business WhatsApp, ai permisiunea să creezi și primul template de mesaj. Template-urile WhatsApp se creează în WhatsApp Manager, care face deja parte din contul tău WhatsApp în Facebook Business Manager. Componentele principale ale unui template de mesaj sunt: numele template-ului de mesaj, conținutul acestuia și traducerile, dacă dorești să utilizezi mesajul în mai multe limbi.
Când ai numele template-ului pregătit, trebuie să decizi ce conținut vrei să trimiți utilizatorilor. În cea mai mare parte, aceste componente includ fișiere media și text. Este important să reții că, înainte de orice tip de comunicare, echipa WhatsApp trebuie să aprobe șablonul tău și să se asigure că nu încalcă niciunul dintre regulamentele WhatsApp.
Prețurile WhatsApp template messages
Potrivit Facebook, atunci când cineva trimite mesaje către afacerea ta, poți folosi și WhatsApp Business API pentru a răspunde gratuit la întrebări sau comentarii în termen de 24 de ore.
Dacă o companie așteaptă mai mult de 24 de ore pentru a trimite un mesaj template ca răspuns, acesta va fi taxată pentru mesaj. Mesajele cu conținut nepromoțional trimise clienților vor fi, de asemenea, taxate la o rată fixă.
Această rată fixă variază semnificativ în funcție de țară. În general, intervalul pentru aceste mesaje este de aproximativ jumătate de la 0,01 USD la 0,09 USD per mesaj livrat.
Proiecte interesante care au folosit WhatsApp template messages
După cum am menționat deja, multe noi oportunități de afaceri sau canale pentru serviciile de suport clienți sunt create folosind șabloanele WhatsApp. În timpul pandemiei, au existat și mai multe oportunități de comunicare și fiecare companie a căutat noi modalități creative de a ține pasul cu utilizatorii.
Actualizări și notificări Covid-19
Când a început pandemia, Organizația Mondială a Sănătății a creat un cont oficial WhatsApp Business pentru a oferi Alertele de Sănătate ale OMS cu cele mai recente date și cifre. Au existat o mulțime de știri false și surse nesigure care oferă informații despre Covid-19, așa că OMS s-a asigurat că acestea sunt o sursă de informații de încredere. Ce canal au folosit? – WhatsApp.
Ei au creat un chatbot care a furnizat informații despre: cele mai recente știri din diferite țări, călătorii, simptome și informații de protecție. Chatbot-ul lor avea, de asemenea, o secțiune „Cum să faci față stresului” unde a furnizat informații utile despre stabilitatea emoțională în timpul pandemiei.
Campanii Facebook Ad folosind WhatsApp
Să presupunem că ai derulat o campanie pe Facebook care include WhatsApp ca sursă principală de comunicare. În primul rând, înainte de orice campanie, trebuie să conectezi Facebook la WhatsApp pentru ca aceasta să funcționeze. Ulterior, oamenii îți pot trimite mesaje, îți pot vizualiza profilul și îți pot vedea activitatea. Dacă utilizatorii îți trimit un mesaj, configurarea unui răspuns automat de bun venit este o opțiune excelentă pentru răspunsuri rapide și interacțiune cu clienții. Acest lucru elimină răspunsurile manuale și aduce o nouă abordare pentru economisirea timpului și îmbunătățirea eficienței.
Concluzie despre WhatsApp template messages
În concluzie, este sigur să spunem că WhatsApp template messages sunt într-o tendință ascendentă de la momentul încorporării în anul 2018 și au înregistrat o creștere în utilizare de atunci. Multe oportunități de afaceri provin din mesaje template și acest tip de comunicare creează o relație personalizată, sigură și fără spamare între companii și utilizatori.